La Generalitat lliura a Josep Domingo la medalla Narcís Monturiol

03-10-2012 |

El catedràtic de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial, Josep Domingo, ha rebut la medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic. La Generalitat ha atorgat aquest reconeixement a tretze personalitats i tres institucions en un acte al Palau de la Generalitat celebrat dimarts, 3 d’octubre.

Els guardons, instaurats per la Generalitat l’any 1982, volen distingir cada any les persones i entitats que han contribuït al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya. El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, junt amb el secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, han lliurat les medalles i plaques a les tretze personalitats i institucios de reconegut prestigi en l’àmbit científic i tecnològic.

El professor Josep Domingo dirigeix la Càtedra UNESCO de Privadesa de Dades (http://unescoprivadesa.urv.cat). La seva recerca se centra en les tecnologies de privadesa i seguretat de dades, incloent-hi el secret estadístic i els protocols criptogràfics, amb èmfasi en la conciliació de privadesa, seguretat i funcionalitat en la societat de la informació.

Recentment ha estat nomenat Fellow per part de l'Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), i fa tres anys va rebre el premi ICREA Acadèmia, i ha rebut altres premis. Josep Domingo (Sabadell, 1965) és cap del grup de recerca consolidat CRISES (http://crises-deim.urv.cat), dedicat a seguretat i privadesa de la informació. Ha estat director del seu departament, d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, i sotsdirector i director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de la URV.

Les altres persones distingides per la Generalitat enguany són: Salvador Barberà, Joaquim Bruna, Luisa F. Cabeza, Elías Campo, Joaquim Casal, Dieter Einfeld, Climent Giné, Maria Pau, Jordi Isern, Genoveva Martí, Emilio Montesinos i Núria Sebastián.. Les entitats guardonades amb la Placa Narcís Monturiol han estat l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), la Fundació FERO. Fundació d’Investigació Oncològica i l’Obra Social “la Caixa”.

Més informació sobre aquests guardons en el següent enllaç: