La FIRST® Lego® League a Tarragona

04-02-2012 |

El passat 4 de febrer es va dur a terme la primera edició en terres tarragonines de la FIRST® Lego® League, a l'auditori de Catalunya Caixa.

La FIRST® Lego® League és una competició, d'abast internacional, on hi participen nens i nenes d'edats entre els 10 i 16 anys. Aquesta trobada està orientada a promoure valors científics mitjançant la superació de reptes. Els participants, organitzats en equips de 4 a 10 components, han de presentar un projecte científico-tècnic, que inclou la construcció, i programació, d'un robot amb Lego® i la defensa d'un projecte científic davant d'un jurat.
L'edició va comptar amb la presència de diverses personalitats, com ara el Vicepresident i Conseller Delegat de la BASF a Espanya, el Dr. Erwin Rauhe.

Durant la jornada també és va celebrar, per primera vegada a Espanya, la Junior FIRST® Lego® League. Una festa dirigida als més petits, nens i nenes de 6 a 9 anys.
Durant la tarda els equips de la FIRST® Lego® League van exposar davant l'auditori els seus projectes científics i els seus robots van competir entre ells per demostrar les seves capacitats.

L'equip de l'institut Domènech i Montaner, de Reus, va ser l'equip més complert d'aquesta edició. Van obtenir una plaça a la final estatal, que es disputarà l'11 de març de 2012 a Pamplona.

El torneig de Tarragona l'ha organitzat l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la URV amb el suport de BASF-The Chemical Company, i la col·laboració de l’Obra Social de Catalunya Caixa-Fundació Caixa Tarragona.

Per més informació sobre la FIRST® Lego® League podeu visitar el següent enllaç: