JOSEP DOMINGO I BENJAMÍN IÑÍGUEZ DE L'ETSE, PREMIATS PEL PROGRAMA ICREA ACADÈMIA

18-02-2009 |

Els dos professors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria han estat premiats pel programa Acadèmia de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA). En la primera edició del premi, rebran una dotació de 250.000 € cada un en un període de cinc anys.
ICREA ha premiat quaranta investigadors d'universitats públiques. L'acte de lliurament ha tingut lloc dimecres, 18 de febrer al vespre al Palau de la Generalitat, amb l'assistència del conseller d'Innovació, Universitats i Empresa Josep Huguet i la comissionada d'Universitats Blanca Palmada.
L'objectiu del Programa ICREA Acadèmia és motivar i retenir els professors universitaris amb una excel•lent carrera investigadora. Està destinat exclusivament al professorat universitari que fa recerca a la universitat (en departaments o en instituts propis) i, especialment, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora. En definitiva, premia l’excel•lència investigadora, la capacitat de lideratge i contribueix a la retenció de talent investigador dins del sistema universitari de Catalunya.
La dotació de 50.000 € anuals es reparteix entre l’investigador (50%) i la seva Universitat, que rebrà 5.000 € per gestionar el programa i 20.000 més per contractar personal que alliberi a l’investigador premiat d’obligacions acadèmiques, perquè pugui aprofundir en la seva investigació.
Josep Domingo Ferrer (Sabadell 1965) és catedràtic de Ciència de la Computació. Cap del grup de recerca consolidat CRISES (http://crises-deim.urv.cat), dedicat a seguretat i privadesa de la informació. És fundador i director de la Càtedra UNESCO sobre Privadesa de Dades de la URV (http://unescoprivadesa.urv.cat). Coordinador de l'equip interuniversitari CONSOLIDER “ARES” de recerca sobre tecnologies de seguretat i privadesa a la societat de la informació. Ha estat director del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, sotsdirector (1999-2002) i director (2002 al 2005) de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria.
Ha estat professor visitant a la Katholieke Universiteit Leuven, Bèlgica (2005), “Visiting Fellow” a la Universitat de Princeton, USA (2004), visitant a la Universitat de Wisconsin, USA (1990) i “Praktikant” al Departament Central de R+D de Siemens AG a Munic, Baviera (1990). És doctor en Informàtica per la UAB (1991) i llicenciat en matemàtiques per la UNED (1995). El 2003, va rebre el Premi a la Recerca Més Destacada en el marc de la 8a edició dels Premis Salvà i Campillo, atorgats per l'Associació d'Enginyers de Telecomunicació de Catalunya, i el 2004 va rebre el premi TOYPS'2004 atorgat per les Joves Cambres de Catalunya, com a reconeixement de la seva trajectòria.
Benjamín Iñíguez Nicolau és professor del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica i membre del grup de recerca NePhoS (Nanoelectronic and Photonic Systems). L’any 2004 va rebre la distinció de la Generalitat per a la promoció de la recerca universitària, en la categoria de joves investigadors. Iníguez treballa en la recerca sobre tecnologia electrònica (en especial en aplicacions de nanoelectrònica i electrònica orgànica). Entre altres, l’any 2005 va rebre el premi Circuits, Devices and Systems Premium de l’IET (Institution of Engineering and Technology, societat professional d’enginyeria més gran d’Europa), pel millor treball de l’any publicat a la revista IEE Proceedings.-Circuits, Devices and Systems.

Document