Inauguració Curs 2019-20 a l'ETSE

08-10-2019 | “Intel·ligència Artificial i Ètica”

El Dr. Ulises Cortés, catedràtic del departament de Ciències de la Computació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), va ser l'encarregat d'impartir la lliçó inaugural del curs 2019-20 a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) de la URV el dia 7 d'octubre. El professor Cortés va ser un dels pioners en la introducció de la disciplina de la Intel·ligència Artificial a Catalunya als anys 80, realitzant la tesi doctoral sota la supervisió del Dr. Ramon López de Mántaras. Va ser durant 15 anys director del programa de doctorat en Intel·ligència Artificial de la UPC, i és el coordinador des del seu inici al 2006 de l'exitós Màster interuniversitari en Intel·ligència Artificial UPC-URV-UB. També és un dels membres fundadors de l'Associació Catalana per a la Intel·ligència Artificial (ACIA).

El Dr. Cortés va mostrar la creixent importància dels algoritmes de manipulació i anàlisi de dades a la web, que guien el nostre comportament i la nostra percepció del món a través de tasques com la recomanació personalitzades d'objectes a comprar o el filtratge de les notícies que se'ns presenten a les xarxes socials. Les grans corporacions que utilitzen aquests algoritmes poden tenir una influència molt important en els nostres actes. El professor Cortés va mostrar els treballs recents d'institucions com l'IEEE o la Unió Europea per intentar definir una sèrie de codis ètics que haurien de seguir els professionals que desenvolupin sistemes intel·ligents, per assegurar que la utilització de les poderoses tècniques d'anàlisi intel·ligent de dades sigui correcta i afavoreixi el benestar global.

Durant l'acte d'inauguració del curs, es va reconèixer els estudiants amb millor expedient del centre graduats el curs 2017-18. Així, el Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona va premiar l'estudiant del Doble Grau GEE + GEEIiA David Álvarez i l'estudiant del Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica Josep Guasch.

El Col·legi Oficial d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Catalunya va premiar a Héctor Mercado, millor expedient del Grau d'Enginyeria Informàtica.

El Col·legi Oficial de Graduats Enginyers Tècnics de Telecomunicació a Catalunya va lliurar el premi a l'estudiant del Grau d'Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions Marina Prats.

També van ser premiats els estudiants amb millor expedient de màster. El Col·legi Oficial d'Enginyeria Informàtica de Catalunya va premiar l'estudiant Bernardo Mario Manzi, del Màster en Enginyeria de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial.

El Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya a la demarcació de Tarragona va lliurar el premi al millor Treball Fi de Màster del Màster en Enginyeria Industrial a Joel Vilar.

El Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya a la demarcació de Tarragona va premiar a l'estudiant Álvaro Baceiredo per tenir el millor expedient del Màster en Enginyeria Industrial.

A més dels millors estudiants, també es va fer un reconeixement a l'associació d'estudiants de l'ETSE URBOTS per la seva participació a la competició Autonomous Driving Challenge 2018.

I al finalitzar l'acte l'Escola va convidar a una copa de cava a tots els assistents.