Doble grau entre Enginyeria Biomèdica i Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions, a partir del curs 2019-20

07-03-2019 |

El curs 2019-20, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de la URV oferirà el nou Doble Grau d'Enginyeria Biomèdica i Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions. Aquesta nova titulació, pionera a Catalunya i també a la universitat pública a nivell estatal, està motivada pel fet que cada dia hi ha més enginyers de telecomunicacions que treballen en aplicacions relacionades amb les ciències de la vida i també enginyers biomèdics que s'han d'enfrontar a problemes relacionats amb el tractament del senyal i les comunicacions. L'objectiu d'aquest doble grau és, doncs, donar sortida a aquesta demanda de coneixements transversals en un sector que en els propers anys seguirà experimentant una tendència a l'alça.

Un dels principals atractius és la possibilitat d'obtenir dos Graus (en Enginyeria Biomèdica i en Sistemes i Serveis de Telecomunicacions) en només 5 anys, ja que moltes de les assignatures de tots dos graus són compartides. Els plans d'estudis d'ambdues titulacions s'han dissenyat recentment, la qual cosa els fa molt innovadors i moderns, permetent als alumnes estudiar temes de gran vigència actual i futura, situant-se a l'avantguarda de la tecnologia.

Els alumnes que estudiïn aquest doble grau adquiriran uns coneixements amplis i transversals tant en l'àmbit de les telecomunicacions i les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) com de les matèries bàsiques de la biomedicina i la salut, gràcies a l'expertesa que aporten dos centres especialitzats en els dos àmbits com són l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria i la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, i aprenent de la mà de professors que participen en projectes de recerca europeus, estatals i nacionals relacionats amb els àmbits de les TIC, la medicina i l'aplicació de les tecnologies de les telecomunicacions a la salut.

Amb aquest grau els estudiants adquiriran un perfil professional amb un alt nivell d'ocupabilitat. Es formaran en l'àmbit de les TIC, un sector en què hi ha més demanda de professionals que oferta, ja que obtindran el grau d'Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions, que tracta coneixements relacionats amb àmbits amb un important creixement com les dades massives (big data), sistemes encastats, la internet de les coses o les ciutats intel·ligents. Al mateix temps obtindran una formació sòlida en l'àmbit biomèdic i de les ciències de la salut amb l'obtenció del grau d'Enginyeria Biomèdica, un sector amb dinamisme i alt valor afegit en l'economia nacional en què la innovació es basa cada vegada més en la introducció de noves tecnologies, moltes provinents de les telecomunicacions.

Per a més informació sobre la doble titulació, podeu consultar-ne la web o bé contactar amb el responsable d'ensenyament.

Document