Estudiants d'Enginyeria Informàtica de la URV desenvolupen el programari d'un cotxe autònom

27-11-2018 | Han de demostrar que el vehicle pot navegar, interpretar els obstacles i senyals de trànsit i aparcar en la competició universitària Autonomous Driving Challenge

Míriam Gertrudix, Jordi Prous, Marc Duran, Oriol López i Leandro Gómez són estudiants de segon d'Enginyeria Informàtica a la URV i tots cinc integren l'equip d’URBots, l'associació d'estudiants de robòtica que competirà a l'Autonomous Driving Challenge el 23 i 24 de novembre a Madrid. Es tracta d'una competició universitària per a estudiants amb formació tècnica en robòtica, que han de desenvolupar un cotxe autònom a escala perquè superi totes les proves.

Des del mes de maig, els cinc estudiants han desenvolupat un programari per al prototip de cotxe que els ha proporcionat l'organització, una entitat dedicada a la recerca sobre el futur de la mobilitat, que integren SEAT, Volkswagen Research i la Universitat Politècnica de Catalunya. Sense modificar cap peça de la part física del cotxe, sinó només programant, l'equip ha preparat el cotxe perquè incorpori funcions de navegació, d'identificació d'obstacles, que que actuï en funció dels senyals de trànsit i que aparqui.

Els de la URV són els més joves de la competició i en mig any han hagut de desenvolupar solucions a partir de coneixements que tot sovint no s'adquireixen fins als darrers anys del grau, com ara la visió artificial. “Hem fet molta investigació perquè hem utilitzat un programari que no havíem fet servir mai”, explica Marc Duran. Han substituït el telecontrol del cotxe d'escala 1:10 per un ordinador que han programat perquè el vehicle recorri amb èxit de manera autònoma diferents circuits, que seran la recreació d'un entorn urbà que combinarà espais emblemàtics de Barcelona i Madrid.

Font: http://diaridigital.urv.cat