Els grups de recerca NEPHOSYS i ITAKA de l'ETSE han sigut premiats amb el Premi Consell Social URV

12-06-2018 | Premi Consell Social URV a l'Impacte Social de la Recerca

El jurat del Premi Consell Social URV a l'Impacte Social de la Recerca es va reunir el 12 de juny i va avaluar totes les propostes presentades i d'acord amb els criteris establerts a les bases reguladores del premi, va emetre l'informe segons el qual va decidir premiar les següents propostes:

En la modalitat Ex Ante, el Grup de Recerca NEPHOSYS (Nanoelectronic and Photonic Systems) amb el títol "Development of photonic biosensors based on porous alumina / Desenvolupament de biosensors fotònics basats en alúmina nanoporosa" dels investigadors Elisabet Xifré Pérez i Lluís F. Marsal Garví. El Grup de Recerca Nanoelectronic and Photonic Systems, ha sigut premiat pel desenvolupament de biosensors per la detecció ràpida de substàncies d'interès per la salut i el medi ambient afavorint i facilitant, per tant, les accions derivades, i pel potencial que donen de desenvolupar noves recerques en aquests camps.

En la modalitat Ex Post, el Grup de Recerca ITAKA (Tecnologies Intel·ligents Avançades per a la Gestió del Coneixement) amb el títol "Disseny, construcció i avaluació d'un sistema clínic de suport a la presa de decisions per al cribatge i seguiment personalitzat de pacients amb retinopatia diabètica" de l'investigador Antonio Moreno Ribas. El Grup de Recerca de Tecnologies Intel·ligents Avançades per a la Gestió del Coneixement ha sigut premiat pel desenvolupament d'un sistema informàtic d'assistència als professionals de la salut d'atenció primària en el correcte cribratge en els malalts diabètics del risc de patir retinopatia, amb els beneficis que comporta als pacients i al sector de la salut, sent extensible i aplicable per a qualsevol centre d'atenció primària.

Els dos responsables de la part tecnològica del projecte de retinopatia diabètica (Dr. Antonio Moreno i Dra. Aïda Valls) i l'estudiant de doctorat Emran Saleh Ali