Xavier Vilanova és el nou director de l'ETSE

10-07-2018 | Vilanova substitueix Domènec Puig en el càrrec, després del seu nomenament com a vicerector de Programació Acadèmica i Docència

Xavier Vilanova relleva Domènec Puig en el càrrec de director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) després que aquest hagi estat nomenat vicerector de Programació Acadèmica i Docència. Vilanova, que manté l'equip directiu, va rebre 26 vots a favor, 2 en blanc i 1 de nul, dels 29 membres de de la Junta del centre en les eleccions que s'han fet avui 10 de juliol.

Vilanova és catedràtic d'Universitat del Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica i membre del grup de recerca Microsystems and Nanotechnologies for Chemical Analysis (Minos). Les seves principals línies de treball són el desenvolupament de microsistemes i sensors per a la detecció de gasos i el desenvolupament de xarxes de sensors distribuïts. Ha participat en diversos projectes de recerca i transferència, tant a nivell nacional com europeu, ha dirigit sis tesis doctorals i té reconeguts quatre trams de recerca. A nivell de gestió, ha estat coordinador de doctorat, responsable d'ensenyament i sotsdirector, amb l'encàrrec de la internacionalització i la qualitat dels ensenyaments de l'ETSE.

Un dels objectius principals que es planteja l'equip de direcció per aquest mandat és consolidar les noves titulacions que s'acaben d'implantar o s'estan implantant, com són el grau d'Enginyeria Biomèdica (implantant el curs 2017-18), el grau en Tècniques pel Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils i el Màster en Tecnologies del Vehicle Elèctric, que s'implantaran el proper curs 2018-19. També es vol treballar per acreditar el centre amb el Sistema Intern de Garantia de la Qualitat (SIGQ), que és l'instrument de la Universitat que permet garantir la qualitat dels programes formatius.

L'equip que acompanyarà Xavier Vilanova en la direcció del centre durant els propers quatre anys és el següent: Antonio Moreno, sotdirector; Maria del Carme Olivé, secretaria; Angel Cid, responsable d'ensenyament del grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica; David Girbau, responsable d'ensenyament del Grau d'Enginyeria Sistemes i Serveis de Telecomunicacions; Alex Viejo, responsable d'ensenyament del Grau d'Enginyeria Informàtica, del Grau de Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils i del doble grau d'Enginyeria Informàtica i Biotecnologia; Francisco Gonzalez¸ responsables d'ensenyament del Grau d'Enginyeria Elèctrica i del doble grau d'Enginyeria Elèctrica i Electrònica Industrial i Automàtica; i Xavier Correig, responsable d'ensenyament del Grau d'Enginyeria Biomèdica.

Font: http://diaridigital.urv.cat