Reunió anual del Consell Assessor de l'ETSE

15-11-2017 |

La reunió anual del Consell Assessor es va fer el dimecres dia 15 de novembre a la sala de reunions de l'ETSE. Quarta trobada des que es va constituir l'any 2015.

El Consell Assessor de l'ETSE aplega representants d'empreses i institucions i l'equip directiu de l'Escola. Actualment, formen part del Consell, José Manuel Barrios d'IDIADA, Josep Boqué de Boston Scientific, Joan Enric Carreres del Consell Social de la URV, Gabriel Domènec del Clúster TIC Catalunya Sud, Manuel Gutiérrez de T-Systems, David Gámez de Lear, Elías García de l'Associació Nuclear Ascó Vandellós, Robert Marquès de Near Consulting, Hugo Padilla de CISCO, Daniel Reseco de Grupo Castilla, Carles Rovira de l'Associació d'Empreses de Serveis de Tarragona. Per part de l'Escola, en formen part el Domènec Puig, Xavier Vilanova, Carme Olivé, Àngel Cid, Xavier Correig, David Girbau, Francisco González i Àlex Viejo.

Es van donar a conèixer els nous ensenyaments que s'iniciaran el curs 2018-19 i que, en certa manera, son fruit d'anteriors converses en el si del Consell. En concret, son un Grau en Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils i un Màster en Tecnologies del Vehicle Elèctric.

En aquesta sessió s'hi van afegir el director del Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica i el director del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques. El motiu va ser presentar les línies de recerca que es treballen i, especialment, la transferència de coneixement i tecnologia a partir de projectes en col·laboració amb empreses.

El resultat d'aquesta trobada va ser la generació de sinèrgies entre l'Escola i les empreses en dues direccions: una primera per divulgar l'enginyeria en els centres de secundària i una segona per generar nous projectes de recerca.