FIRST® LEGO® League

04-02-2012 |

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat Rovira i Virgili organitza, amb la col·laboració de BASF, la primera edició de la FIRST® LEGO® League a Tarragona el dia 4 de febrer a l’Auditori de Tarragona de CatalunyaCaixa (c/Pere Martell, 2 – 43001 Tarragona).

FIRST® LEGO® League és un repte que convida els joves entre 10 i 16 anys a descobrir la diversió i l’emoció en la ciència i la tecnologia, fomenta les vocacions científiques i tecnològiques i promou els valors del treball en equip i l’emprenedoria. Aquest esdeveniment compta amb una tradició de més de 12 anys a nivell mundial i 5 a nivell espanyol.

En aquesta primera edició hi participen 14 equips que, amb l’ajuda d’un entrenador, han de dissenyar, construir i programar un robot, i realitzar un projecte científic per trobar una solució al repte plantejat. Enguany, el repte Food Factor gira entorn de la seguretat alimentària: 200.000 participants de 57 països de tot el món han investigat les millores en l’alimentació i han proposat solucions innovadores per prevenir i combatre la contaminació dels aliments.

Un tret diferencial d’aquesta jornada respecte a gran part de les que es celebren arreu d’Espanya és el fet que també inclou la Junior FIRST® LEGO® League i ho fa amb la participació d’equips més gran de tota Catalunya: 24 equips amb un total de 126 alumnes. Els equips estan formats de nens i nenes d’entre 6 i 9 anys que han de mostrar les seves maquetes i el seu treball de recerca al voltant del repte Snack Attack.

L’organitzacio d’aquesta jornada ha estat possible gràcies al suport de la Secretaria d'Universitats i Recerca del Departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, de la Fundació Caixa Tarragona (Obra Social de CatalunyaCaixa) i BASF, i la col·laboració de més de 60 voluntaris.

A partir de les 10.00 del matí es realitzarà la presentació dels projectes i valors per part dels participants de la FLL. Per la tarda, es realitzarà el torneig que finalitzarà amb el lliurament de premis a les 17.30 al qual assistiran diverses personalitats. En el cas de la Junior FLL el lliurament de premis és realitzarà a les 12.30 h. En el conjunt de la jornada es preveu una assistència de més de 600 persones entre alumnes, entrenadors i convidats.

Si voleu més informació sobre la First Lego League podeu visitar la pàgina principal d’Espanya: www.firstlegoleague.es o visualitzar el resum de la última final nacional.