Prova Cangur 2012

15-03-2012 | La prova Cangur 2012 es convoca en el marc de l'activitat de l'associació Le Kangourou sans Frontières

La Prova Cangur és una activitat impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques que, per aquesta raó, és l'entitat titular del Cangur en llengua catalana.

La prova Cangur es marca com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.
Els participants i les participants d'arreu d'Europa i d'altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d'una hora i un quart per intentar resoldre'ls.

Els nivells escolars a què s'adreça la prova són: alumnes de 3r d'ESO, alumnes de 4t d'ESO, alumnes de 1r de Batxillerat o cicles formatius de grau mitjà, alumnes de 2n de Batxillerat o cicles formatius de grau superior.

Les seus a la URV són l'ETSE a Tarragona i l'ETSA a Reus.