Curs Bàsic de Ciència i Tecnologia Nuclear

05-04-2019 |

Tenim el gust de comunicar-vos que Joves Nuclears impartirà el Curs Bàsic de Ciència i Tecnologia Nuclear a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (Campus Sescelades) de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona). El curs tindrà lloc el divendres 5 d'abril a partir de les 15: 30h al aulari G - aula 101 (P1).

El principal objectiu d'aquest curs és apropar als assistents els aspectes més rellevants de la ciència i la tecnologia nuclear. D'aquesta manera, durant les tres hores de durada, es recorrerà tot un ventall de temes relacionats amb la ciència i la tecnologia nuclear de manera rigorosa i amena, començant per certes nocions bàsiques de la física nuclear i finalitzant amb l'anàlisi d'aquesta font d' energia des del punt de vista del desenvolupament sostenible. En aquest viatge, es descriuran les centrals nuclears i els seus diferents tipus, detenint-se en el combustible, en els aspectes de seguretat més importants de les mateixes i la protecció radiològica. Igualment s'explicaran i classificaran els residus radioactius, aprofundint en el desmantellament de les instal·lacions nuclears i radioactives, així com en l'ús de l'energia nuclear en altres aplicacions. Finalment, es descriuran les centrals nuclears del futur i s'analitzarà com l'energia nuclear contribueix en el nostre esforç per aconseguir un desenvolupament sostenible a la vegada que ajuda a contrarestar l'escalfament global.

El curs està adreçat a tota la comunitat universitària i/o persones interessades en el tema. És gratuït prèvia inscripció a través del formulari.