Fotografies de l'ETSE a la Universitat Laboral

Fotografies de l'ETSE al Campus Sescelades

Edifici en construcció

Inauguració de l'ETSE i ETSEQ

L'any 1973 s'adscriu a la Universitat Politècnica de Catalunya (llavors de Barcelona) l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Tarragona, derivada de la que fou Universidad Laboral fundada pel Ministerio de Trabajo l'any 1956. Aquesta escola, a partir del curs 1961/62, oferia estudis de Peritatge Industrial en les especialitats de Mecànica, Electricitat i Química.

Sala d'ordinadors de l'ETSE a la Universitat Laboral
Sala d'ordinadors

Dins del marc de la Llei de Reforma Universitària, la Universitat de Barcelona crea la Divisió VII que incorpora tots els centres universitaris de Tarragona i Reus, entre els quals hi havia la Facultat de Química que desenvolupava l'especialitat de Química Industrial. Més endavant s'hi incorporen els centres universitaris de nova creació, entre ells l'Escola Universitària d'Informàtica de Tarragona.

Amb la creació de la Universitat Rovira i Virgili l'any 1991, l'Escola Universitària d'Informàtica de Tarragona i l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial desapareixen i els seus estudis -a més de l'esmentada especialitat de Química Industrial -són absorbits per l'actual Escola Tècnica Superior d'Enginyeria. Una escola jove, però amb més de 35 anys d'experiència.

L'any 1995 se segreguen els ensenyaments d'Enginyeria Química i Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Química Industrial, que passen a ser impartits per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química (ETSEQ), de nova creació.

Inicialment l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria va estar ubicada al Complex Educatiu de Tarragona, fins que, al curs 2001/02, es va traslladar a les noves instal·lacions situades al Campus Sant Pere Sescelades.

foto etse
Imatge del Campus Sescelades, situat a Sant Pere i Sant Pau (Tarragona)

MUSEU DE L'ETSE

No deixeu de visitar l'Espai d'exposició de l'ETSE (vestíbul Edifici E4) on podreu fer una ullada a la trajectòria històrica de la nostra Escola i dels nostres Ensenyaments.

foto etse
Museu de l'ETSE